Home
Home Tim en Petra

Unawatuna - Blerick

Zaterdag 6 januari 2007

De dag begon lekker relaxed. We hebben tot half negen uitgeslapen en na een eenvoudig ontbijt van pannenkoekjes met ananas zijn we een strandwandeling gaan maken.

Daarna hebben we de tassen ingepakt en toen was het tijd om een uurtje in het zwembad te liggen. Tegen twaalf uur hebben we ons nog even gedoucht en na onze tassen bij Herman en Angelien op de kamer achtergelaten te hebben, zijn we voor de laatste keer bij de Italiaan gaan eten. Helaas waren er geen garnalen meer maar de tonijn met ‘beetje’ knoflook was ook goed te verteren.

Om één uur stond Anthony klaar om ons naar Colombo te brengen. De rit van zo’n vier uur was weinig spectaculair. Dit had heel anders kunnen zijn want bij thuiskomst bleek dat er ongeveer een kwartier nadat wij bij Hikkaduwa voorbij waren gekomen op dezelfde weg een bomaanslag op een autobus was gepleegd. Het enige wat wij daar van gemerkt hebben is dat er plotseling enkele militaire konvooien in de tegengestelde richting gingen. Achteraf weten we dus waar die op weg naar toe waren!!!

Om iets voor vijf uur waren we op het vliegveld en namen we afscheid van Anthony. Daarna begon de reeks formaliteiten die nu eenmaal bij het internationale vliegen hoort. In tegenstelling tot wat ons was verteld, verliep het allemaal bijzonder soepel en zaten we binnen de kortste keren in een barretje wat te drinken. Daar bleek eens te meer dat Srilankanen niet kunnen tellen. We kregen zeven drankjes in plaats van zes en we hoefden er maar vijf te betalen……!

De vlucht naar Doha verliep probleemloos en na wederom een veiligheidscontrole mochten we net als op de heenreis een aantal uurtjes rondhangen op Doha International Airport.

Zondag 7 januari 2007

Met ruim een uur vertraging vertrokken we om half drie in de ochtend richting Europa. Om de biologische klok alvast wat in de goede richting te sturen hebben de meesten een paar uurtjes geslapen en verder waren er genoeg leuke films om uit kiezen.

Om vijf uur werd het ontbijt geserveerd en het was bijna zeven uur toen de piloot het vliegtuig zachtjes aan de grond zette op het vliegveld van München. Op het verlaten vliegveld hebben we eerst onze weg gezocht naar terminal 1. Na dwars over de kerstmarkt overgestoken te zijn, vonden we de juiste balie waar we opnieuw moesten inchecken. Daarna volgde natuurlijk de onvermijdelijke securitycheck. Aangezien het erg rustig was, werd uitgebreid de tijd genomen om ons helemaal door te lichten. De wandelschoenen moesten uit, de voeten werden met handscanners gecontroleerd, tassen moesten open, alle elektronische apparatuur moest worden aangezet en losse objectieven werden grondig nagekeken. Toen er niets werd gevonden, mochten we verder gaan met de activiteit waar we erg goed in waren geworden: zitten en wachten!

Iets later dan gepland vertrokken we uiteindelijk voor onze laatste vlucht van de reis. Om tien over elf landden we gezond en wel op het koude en regenachtige Schiphol. Daar rolden in no-time onze tassen van de band en konden we opgepikt worden door de mensen van Easy Parking Schiphol. Deze waren er na twintig minuten en nadat we in Aalsmeer de auto´s hadden opgehaald, volgde de laatste etappe naar Venlo. Daar kwam er na een terugreis van zo´n 30 uur een einde aan weer een schitterende vakantie.