Zomervakantie 2012

• 27 juli
  • 28 juli
  • 29 juli

Donderdag 26 juli 2012                                            Charly sur Marne

Vanmorgen liep om zeven uur op kampeerplaats 93 de wekker af. Luuk mocht nog even blijven slapen zodat we rustig de laatste voorbereidingen konden treffen om de vouwwagen in te klappen. Toen het echt zo ver was dat Luuk op moest staan, werd hij vrolijk wakker, stond op en terwijl hij riep ‘Allemaal instappen’ liep hij met Bolleke naar de auto en ging in zijn pyama met een hoedje op in zijn stoeltje zitten wachten totdat we klaar waren. Tussendoor at hij gelukkig nog wel een boterhammetje en kwam hij papa helpen met  het opvouwen van het grondzeil en het opruimen van de plankjes.

Toen we om half negen vertrokken waren het al ruim twintig graden. Om half elf werd de grens van dertig graden overschreden en later op de dag hebben we ook nog de 38 graden op de thermometer voorbij zien komen. Het was vandaag dus geen straf om met airconditioning in de auto te zitten.
We hebben eerst een Boulangerie gezocht voor vers brood en daarna zijn we de autosnelweg op gedraaid. Tot voorbij Bordeaux was het erg druk met vooral vrachtverkeer. Daarna werd het een stuk rustiger en konden we in aangenaam tempo de A10 naar Parijs aftuffen. Onderweg werd regelmatig gestopt om Evi te voeden en om zelf weer wat koel drinken in te slaan.

We zaten aardig op schema toen we tegen half vijf Parijs naderden. Zoals te verwachten was, duurde de rondweg eindeloos en toen we Parijs eindelijk voorbij waren, bleek al snel dat ons gewenste einddoel (Soisson) niet op een fatsoenlijk tijdstip gehaald ging worden. In plaats daarvan heeft Petra vervolgens een camping in Charly sur Marne uitgezocht. Deze werd, na een creatieve route om kwart over zes bereikt. Het is maar een kleine camping maar er was nog plaats genoeg. We zijn dus meteen aan de slag gegaan. Tim en Luuk met het opbouwen van de tent, Petra en Evi met het doen van boodschappen en het klaarmaken van het eten. Tussendoor zijn alle campinggasten opvallend en onopvallend langs gekomen om te kijken wat voor volk er nu weer was neergestreken. Er zijn drie dingen die men zeer interessant lijkt te vinden: onze vouwwagen en twee kleine blonde kindjes.

Vrijdag 27 juli 2012                                            Charly sur Marne

Na de hitte van de afgelopen het vandaag een stuk aangenamer. Met ‘slechts’ 29 graden was het prima uit te houden. Wel is er ’s ochtends een onweersbui over getrokken maar dat was alleen maar wat gerommel. De echte regen is pas ’s avonds gekomen.

Na de ochtendrituelen zijn we met de auto naar het Chateau Thierry gereden. Dit was een aardig stadje met een oud centrum en heeel veel trappen die naar de restanten van het middeleeuwse kasteel leidden. Terwijl Petra met Evi beneden bleef, zijn Tim en Luuk naar boven geklommen en hebben genoten van het uitzicht over de stad. Verder stelde het kasteel niet zo veel voor.

Na een uurtje hadden we het hele stadje dan ook wel gezien en zijn we terug gereden naar de camping. Daar hebben we de middag doorgebracht in de zon. later op de middag hebben we Luuk en Evi nog in een krat met water gebadderd zodat ze weer helemaal schoon zijn. Dat het nodig was, bleek wel uit de kleur van het water toen ze klaar waren.

Zaterdag 28 juli 2012                                            Charly sur Marne

Vannacht heeft het flink geregend en geonweerd maar vanmorgen was het weer droog en was het zo’n twintig graden. Na het ontbijt zijn we naar Soisson gereden. Daar hadden we donderdag eigenlijk uit willen komen mar vanwege tijd hebben we daar maar vanaf gezien. Nu wilden we toch nog het stadje gaan bekijken. Helaas viel het erg tegen. De markt was (traditiegetrouw deze vakantie) net afgelopen, alle winkels waren dicht vanwege de siësta en een echt oud centrum was er niet. De weinige bezienswaardigheden lagen zeer verspreid en stelden niet zo veel voor.

We hadden het dus snel gezien en na een bezoek aan de Intermarché voor wat te eten waren we weer snel weer op weg naar Chateau Thierry. Daar hebben we bij de McDonalds op de parkeerplaats gebruik gemaakt van het gratis internet om even de weersverwachtingen voor de volgende week te bekijken. Daarna hebben we de rest van de middag weer lekker in het zonnetje bij de tent doorgebracht.