Home
Amman - Blerick
Website Petra en Tim

Woensdag 4 januari 2006

Een select groepje vertrok vanmorgen al vroeg richting Wadi Rum om daar alvast een paar uurtjes te wandelen. Omdat wij daar niet zo’n zin in hadden, konden we de ochtend gebruiken om lekker uit te slapen en om een lunch bij elkaar te scharrelen op de plaatselijke markt. We vertrokken pas om twaalf uur richting woestijn.Toen we daar tegen half twee aankwamen, zaten de wandelaars al op ons te wachten.

Er werden meteen drie pick-ups gecharterd en met ons in de achterbak ging het richting zand. Althans, de andere twee groepen gingen op pad en onze chauffeur moest eerst onder de motorkap duiken om zijn voertuig aan de gang te krijgen. Toen dit eenmaal gelukt was, konden ook wij op pad. Achterop de wagen was het niet erg comfortabel. Er waren wel wat bankjes met kussentjes maar de wind was behoorlijk fris en ook het ‘wegdek’ zorgde niet voor een ontspannen rit. Het was wel erg mooi!

Gedurende zo’n 2˝ uur zijn we rondgereden door het woestijnlandschap van Wadi Rum. Onderweg waren er verschillende stops om foto’s te maken. Zo zijn we gestopt bij de restanten van een oude tempel, bij een kloof met rotstekeningen, bij zandduinen en bij een natuurlijke rotsbrug. Bij de zandduinen was Tim de enige die de energie op wilde brengen om naar boven te klimmen. De rest wilde waarschijnlijk de krachten sparen voor de volgende dag in Petra.

Toen we om kwart over vier weer bij de bus waren, werd koersgezet naar Petra. Daar werd ingecheckt in het hotel en ’s avonds werd er weer gezamenlijk gegeten. Tijdens het eten kwam Tim tot de ontdekking dat in de andere Rosettagroep in het hotel een collega van hem meereisde. Na het eten hebben we daar nog een half uurtje mee zitten kletsen en daarna zijn we vroeg naar bed gegaan.